Tipp tapp tipp tapp tipp tipp tapp

Igår var det svårt att tro att jag befann mig i samma stad som är så fantastisk på sommaren, som är så varm och ljus och geomtrevlig. Igår var misär.

Först juldrinkar med en av våra klienter. Vi skulle väl 'knyta kontakter' men jag var inte på humör. Drack ett par glas mulled cider och när nån himla snubbe från accounts, enbart där pga ryktet om fri sprit, försökte inleda en konversation med mig med 'All women really do love baking' tog jag kappan och gick. Genom Hammersmith i ösregn med små vågor från dubbeldäckarna över mina fötter. 

När tunnelbanan kom var fönsterna alldeles immiga. 50 meter av Oxford St var avstängd när jag väl väl tog mig dit och jag väste svordomar när jag följde strömmen genom Edinburgh-smala gränder för den enorma omvägen till en affär jag inte egentligen ville till och som knappt hade det jag ville ha. Det räcker liksom nu London. Det har regnat konstant i femtio dagar och jag orkar inte mer.

Och när jag kom hem och tog av mig skorna hade det gått en maska på mina nya strumpor.

Inga kommentarer: