Jag skulle aldrig kunna sova i ett rum som jag visste att han var på väg in i

Jag har fem sidor kvar i Alltings början av Karolina Ramqvist. 5. Det var längesen en bok fick mig att vilja skriva en bok, och tro mig kunna skriva en bok, så mycket som den här boken. Det känns som en klackspark, ett rent nöje, så jävla självklart. Att jag ska skriva en bok. Men så ser jag Girls S02E10 där Hannah smular sönder under sin deadline och känner hur ångesten omfamnar mig inifrån trots att jag inte är där än. För jag inte bara vet att det är precis så det skulle sluta när jag väl gör det på riktigt, det har redan hänt så många gånger. Alla ändlösa nätter med tysta tangentbord och ögon så svullna av trötthet att huvudet ramlar framåt. De tunna strimmorna av kreativitet som vägrar rinna till förrän kl 4 på morgonen. Och paniken.

Alltså, jag vill verkligen inte att den här boken ska ta slut.

Inga kommentarer: