Great, so great, young and innocent days

Jag kommer ihåg hur det var att gå på disco i mellanstadiet. Det var högpunkterna på terminen och jag hade glittrig top och säkert minst en halv flaska Wella hårspray i håret. Och jag minns hur det var att vara i mitten av tonåren, dricka olagligt vin och kedjeröka på förfester med ett gäng flickor som aldrig kunde sluta fnittra. Och sen ut i natten och dansa till morgonen.

Den där förväntan inför en fin helg är bland det bästa jag vet. Klä upp sig, snöra på sig ett par fina skor, ta tunnelbanan med en flaska vin i handen och Chanel på axeln. Det var så jag kände inför lördagen när Agnes var här i början av månaden och det är så jag känner inför lördag. Först Natalies födelsedagsdrinkar i Angel, sen tio minuters promenad till Pauls klubb med 7777777-special där sju DJs spelar sju låtar var.

Låt vardagarna gå fort nu.

Inga kommentarer: