Reunion, ginlikör och Fanny

London hade finbesök i helgen, Fanny hälsade på från Stockholm och det var så himla fint att se henne. Jag var i Sverige sist hon var här så det var nästan ett år sen sist! Vi brukade jobba tillsammans när hon bodde här, och Nick som vi också jobbade med bjöd in till lite födelsedagsdrinkar i helgen, och vi tyckte att det var ett utmärkt tillfälle att ha en riktig reunion. Så efter jobbet i fredags åkte vi (jag, Fanny, Elena, Emily och Angela) till St Pals och möttes utanför butiken precis som förr. Så konstig känsla att komma tillbaks till en plats man spenderade 40 timmar i veckan på i nästan ett år, och nu knappt aldrig besöker.

Vi tog bussen till Soho och mötte upp Nick, Giuseppe, Tom och Darren på Poland Street. Jag bläddrade genom drinklistan i en evighet och beställde till slut en med gin, ginlikör och hallon som kanske var den godaste drinken jag smakat, men varken smakade gin eller hallon.

Sen dansade vi så vi spillde ner våra kjolar med gin, suckade avundsjukt över Elenas hästblus, uppdaterade varandra om vad som hänt det senaste året och beställde in cocktails tills hallonen tog slut i baren. Så himla rolig kväll och så fint att få träffa Fanny, och alla andra, igen. Nu har vi lösa planer på en snabb Stockholmsvisit i sommar så jag får träffa henne snart igen!

Inga kommentarer: