I may be bad but I'm perfectly good at it

I söndags efter att ha peppat i månader var det ääääääääntligen dags för Hackney Weekend, som jag fått biljett till tack vare Emilies Hackney-adress. I princip alla andra jag känner gick på lördagen för att se Jay-Z och Jack White men jag brydde mig inte om någon annan förutom Rihanna så därför kom något annat än söndagsbiljetter aldrig på fråga. Och söndagens väder med strålande sol slog lördagens skyfall. Det var en så himla skön eftermiddag och att veta att biljetterna varit så gott som gratis (förutom £2.50 i bokningsavgift) gjorde det hela ännu bättre. Jag och Emilie satt mest i gräset i solen och drack vin och mojitos hela dagen och dansade till Dizzee Rascal framåt kvällen. Han var den hemliga akten och jag var så otroligt nöjd över att ha listat ut det på egen hand innan det avslöjades.

Och sen kom Rihanna. Och det var så otroligt bra att jag inte finner ord. Världens snyggaste tjej, världens bästa set. Och Jay-Z kom upp på scen. Kände mig alldeles tom efteråt, lite ledsen över att jag inte hade kvar det att längta till längre. Men nästa turné köper jag biljetter direkt.

1 kommentar:

Rauer sa...

Gillar den egyptiska scenografin starkt! Och är såklart galet avis.