Oktober redan

London Fields med Johanna i somras, förstår inte hur det kan ha gått fem månader sen dess.

Jag har så mycket bilder att lägga upp här. Har fortfarande inte tömt kameran sen Franrike, och hunnit framkalla två rullar också som väntar på att läggas in på datorn och bli till inlägg. Men jag har blivit kontorsråtta på riktigt nu, beklagar mig tyst över att vattnet i vattenautomaten inte är kallt nog och speglar mig i microvågsugnen när jag väntar på kaffet. Förra veckan var jag till och med först in och sist ut på kontoret en dag. Allt för att cheferna ska se hur mycket jag aaaanstränger miiiiiiig och utformar en helt ny roll med mig i åtanke. Och när jag inte jobbar letar jag ny lägenhet till oss, hjälper Emilie att köpa första födelsedagspresenten till henne pojkvän och träffa min syster över kaffe. Och så har jag tio, tjugo, trettiotals sidor att skriva till skolan. Och mellan alla dessa saker är det allra viktigaste att hitta tid för att kramas med Paul, oavsett hur stressad allt annat gör mig. Jag har blivit galen för mindre förr men i bakhuvudet viskas det "Sverige i november, tolv dagar i Sverige i november" och då lugnar jag ner mig lite. Åh semester.

Inga kommentarer: