21.56

Jag tänker ibland att jag faktiskt kan skriva längre saker, något med substans. Men när jag sitter och frenetiskt trycker på tangenterna på min icke-smartphone kommer jag ofta av mig. Typ alltid faktiskt. Det händer oftast på tunnelbanan. Oftast i samband med irritation över alla idioter i kollektivtrafiken. Och på bussen. Men det kan vi ta en annan gång.

Ikväll funderar jag på hur intressant det är att se på Sverige utifrån och på ett i alla fall lite objektivt sätt kunna se de olika sakerna som varit moderna de senaste åren. Det senaste är exklusiv juice. Dyr juice i take away cup. Det är ÖVERALLT nu. Om kaffe ska bli omodernt i Sverige är hela världen upp och ner.

Annars är detta min innelista för Sverige de senaste åren:

1) små bulldogs
2) cykla
3) liten väska man hänger runt halsen med tryckknapp (vet fortfarande inte vad det är meningen att man ska ha i dessa väskor, känns oerhört opraktiskt, dumt, fult)
4) dyr juice

Inga kommentarer: